En
منو دسترسی

نشست بررسی وضعیت صنایع چوب و سلولزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار مازندران

1399/04/11 در ساعت 12:00:00

نشست برنامه ریزی با واحد های نکا چوب و چوب و کاغذ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت ها در محل استانداری برگزار شد.

نشست بررسی وضعیت صنایع چوب و سلولزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار مازندران

مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح تنفس تا زمان بهبود وضعیت جنگل‌ها ادامه خواهد یافت.

در ادامه این جلسه به موضوعات مختلفی اعم از مسائل حقوقی و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و قضائی و پرداخت به موقع هزینه‌های کارشناسی مربوطه و بکارگیری نیروهای حفاظتی به شیوه‌ای درست و منظم، زراعت چوب و... اشاره شد.

استاندار مازندران در نشست بررسی وضعیت صنایع چوب و سلولزی استان مازندران که ، افزود : سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و حفظ نباتات شرایط را برای  واردات چوب با پوست فراهم کنند.

وی اظهار داشت: اگرچه این درخواست از۲ سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفت و حتی واردات چوب از طریق مرز اینچه برون در استان گلستان نیز محقق شد اما به دلیل بالا بودن هزینه حمل و نقل برای واحدهای استان مقرون به صرفه نیست.

استاندار مازندران همچنین گفت: سازمان جنگل ها می تواند در مورد برداشت چوب از درختان صنوبر کاشته شده ، جمع آوری درختان افتاده و شکسته شده ، زراعت چوب در اراضی شیب دار را با نگاه حمایتی به واحد های صنایع چوبی و سلولزی  اقدام عملی کند.

مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تا پایان سال همه پارک های جنگلی و نهالستان های کشور باید صاحب طرح و مجری بهره برداری شوند، گفت: محدودیتی در این طرح ها وجود ندارد و این موضوع به همه اداره کل های استان های کشور ابلاغ شده است.

نظر جدید
0%